5+1 στρατηγικές εκπτώσεων για να κερδίσετε τους πελάτες σας

5 + 1 στρατηγικές εκπτώσεων για να κερδίσετε τους πελάτες σας

Η πραγματικότητα είναι ότι κανένας καταναλωτής δεν θέλει να πληρώνει την παραγγελία του στην κανονική της τιμή. Όλοι ψάχνουν για προσφορές, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να πάρουν αυτό που θέλουν ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα. Επομένως, οι διάφορες στρατηγικές εκπτώσεων που μπορείτε να εφαρμόσετε είναι το κλειδί για την προσέλκυση πελατών.

Εσείς μήπως θεωρείτε ότι οι πελάτες σας δεν ψάχνουν το ίδιο πράγμα; Αυτά τα στατιστικά στοιχεία ίσως σας κάνουν να το ξανασκεφτείτε.

  • Το 80% είναι πιθανό να επισκεφτεί ένα κατάστημα εστίασης, εάν υπάρχουν ειδικές προσφορές.
  • Το 76% δήλωσε ότι θα δοκίμαζε ένα quick service restaurant που δεν έχει επισκεφτεί ποτέ ξανά, εφόσον υπάρχει μια έκπτωση.
  • Το 57% αναζητεί κουπόνια εστιατορίων.
  • Περισσότεροι από το 1/3 των επισκεπτών εστιατορίων ψάχνουν για προσφορές, πριν επιλέξουν πού θα φάνε.

Παρόλα αυτά, το κάθε κατάστημα πρέπει να έχει τo δικό του πλάνο, όσον αφορά τις στρατηγικές εκπτώσεων και προσφορών. Λαμβάνοντας αυτά υπόψιν, ας αναλύσουμε έξι διαφορετικές περιπτώσεις, τις οποίες θα πρέπει να αποφασίσετε αν θα εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας.

1. BOGO και BOGOHO

Αγοράστε 1 και πάρτε άλλο 1 δωρεάν (Buy One, Get One free) και αγοράστε 1 και πάρτε άλλο 1 στην μισή τιμή (Buy One, Get One Half Off). Όλοι γνωρίζουμε αυτές τις κλασικές προσφορές, αλλά σπάνια σκεφτόμαστε τις πραγματικές τους δυνατότητες. Το BOGO μπορεί να σημαίνει τόσα πολλά για το μαγαζί σας, όσα δεν φαντάζεστε.

Μπορείτε να αυξήσετε το περιθώριο κέρδους σας, εξασφαλίζοντας ότι το πληρωτέο προϊόν είναι ακριβότερο από το δωρεάν προϊόν. Εάν δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να δίνετε 1+1 προϊόν δώρο, απαιτήστε μεγαλύτερη αρχική παραγγελία από τους πελάτες σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε μια δωρεάν μικρή πίτσα με την αγορά δύο μεγάλων. Χρησιμοποιώντας την ιδέα του BOGO, αυξήστε τα προϊόντα που πουλάτε, αλλά και οδηγήστε τους πελάτες σας σε μεγαλύτερο μέσο όρο παραγγελιών.

  • Πλεονέκτημα: Οι πελάτες σας εξοικονομούν μέχρι και 50%, αλλά έτσι επενδύετε στην οικοδόμηση μιας σταθερής βάσης επαναλαμβανόμενων επισκεπτών.
  • Μειονέκτημα: Ανάλογα με το ποσό που δίνετε ως τίμημα αυτής της προσφοράς, ενδέχεται μακροπρόθεσμα να μην είναι οικονομικά αποδοτική. Είναι σοφό να την χρησιμοποιήσετε με μέτρο και σε προϊόντα του καταλόγου σας που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά.
2. Combo Προσφορές

Τα combos, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε fast food, προσφέρουν οφέλη τόσο στους καταναλωτές, όσο και στα καταστήματα. Οι μεν θέλουν ένα πλήρες γεύμα στην καλύτερη τιμή, και τα μαγαζιά είναι στην ευχάριστη θέση να τους το προσφέρουν.

MenuDesigner - Εφαρμογή σχεδίασης προσφορών combo - 6 στρατηγικές εκπτώσεων

MenuDesigner – Εφαρμογή σχεδίασης προσφορών combo – 6 στρατηγικές εκπτώσεων

Αυτές τις μέρες ωστόσο, τα μαγαζιά χρησιμοποιούν τα combos για να καλύψουν ακόμα και μεγαλύτερα γεύματα, όπως πάρτι και εκδηλώσεις. Προσφέρουν συνδυασμούς για μεγαλύτερες παραγγελίες με τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.

  • Πλεονέκτημα: Είναι αποτελεσματικό τόσο σε καταστήματα delivery, όσο και σε εστιατόρια.
  • Μειονέκτημα: Όσο μεγαλύτερο είναι το combo, τόσο μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους μπορεί να αναγκαστείτε να θυσιάσετε.
3. Happy Hour

Το Happy Hour είναι ένα πολύ οικείο είδος προσφοράς στους ιδιοκτήτες καφέ, μπαρ και εστιατορίων. Η μείωση των τιμών, σε φαγητά και ποτά, είναι ένας δοκιμασμένος και εφικτός τρόπος να φέρουμε πελάτες στο μαγαζί μας.

SpecialPrices - Εφαρμογή σχεδίασης happy hour - 6 στρατηγικές εκπτώσεων

SpecialPrices – Εφαρμογή σχεδίασης happy hour – 6 στρατηγικές εκπτώσεων

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή τη στρατηγική σε ώρες εκτός αιχμής. Στόχος είναι να μειώσετε τις “νεκρές” ώρες του μαγαζιού σας και να έχετε μία πιο ισορροπημένη ημέρα εργασίας.

  • Πλεονέκτημα: Σας “γεμίζει” το μαγαζί τις άσχημες ώρες και σας βοηθάει να προωθήσετε προϊόντα που θέλετε.
  • Μειονέκτημα: Οι πελάτες μπορεί να εξοικειωθούν με τις χαμηλότερες τιμές και να επιλέγουν να σας επισκέπτονται μόνο τις ώρες της προσφοράς.
4. Εκπτώσεις συγκεκριμένου τύπου και ποσοστού

Αυτές οι εκπτώσεις προσφέρονται κυρίως σε ειδικές κατηγορίες “πελατών”. Για παράδειγμα, μια ειδική προφορά για όλα τα σώματα ασφαλείας που λαμβάνουν έκπτωση 20%, εν ώρα υπηρεσίας. Ή εναλλακτικά, όλοι οι υπάλληλοί σας μπορούν να προσφέρουν 10% έκπτωση σε μέλη της οικογένειάς τους.

Εάν θέλετε να κάνετε μέρος της στρατηγικής σας αυτήν την προσφορά, σας ενδιαφέρει ένα πρόγραμμα με δυνατότητα διαχείρισης και επιβράβευσης πελατών-μελών. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζετε ότι οι “κατάλληλοι” πελάτες λαμβάνουν αυτές τις εκπτώσεις.

  • Πλεονέκτημα: Είναι ένας απλός τρόπος για να δείξετε εκτίμηση προς ορισμένα επαγγέλματα, ομάδες ανθρώπων, αλλά και τους τακτικούς σας πελάτες.
  • Μειονέκτημα: Πρέπει το σύστημά σας να σας προστατεύει, διασφαλίζοντας την πιστοποίηση των “ειδικών” αυτών πελατών.
5. Προσφορές βάση ημερολογίου

Ας πούμε ότι έχετε εντοπίσει την Τρίτη ως την πιο “κακή” σας ημέρα. Για να ενισχύσετε λοιπόν τις πωλήσεις σας, αποφασίστε να προσφέρετε κάποια έκπτωση, διαθέσιμη όμως μόνο την Τρίτη.

Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, δοκιμάστε να κάνετε εκπτώσεις για συγκεκριμένους μήνες ή για ειδικές περιστάσεις. Μπορείτε, για παράδειγμα, να προσφέρετε προσφορές τον μήνα Δεκέμβριο με θέμα τα Χριστούγεννα. Επίσης, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα event την περίοδο του Μουντιάλ. Σαν αποτέλεσμα, ενδέχεται να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

  • Πλεονέκτημα: Οι εκπτώσεις αυτές μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις σας, κατά τη διάρκεια των πιο “αργών” περιόδων της εβδομάδας και του έτους.
  • Μειονέκτημα: Όπως και το Happy Hour, αυτές οι εκπτώσεις μπορούν να γίνουν “κακή” συνήθεια για τους πελάτες σας.
6. Κουπόνια Έκπτωσης

Θέλετε να ανταμείψετε τους πελάτες που πραγματοποιούν μεγάλες αγορές; Κάντε το πολύ απλά, με μια προσφορά “Για αγορές άνω των “x”€, κερδίστε “y” έκπτωση”. Αρκετά σύνηθες σε καταστήματα delivery, αυτή η στρατηγική είναι χρήσιμη για να αυξήσει την κατανάλωση των πελατών σας.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να προσαρμόσετε αυτήν την προσφορά. Ίσως δεν θέλετε να ισχύει τους καλοκαιρινούς μήνες, επειδή γνωρίζετε ότι έχετε ανεβασμένη δουλειά. Επομένως, μπορείτε να την ενεργοποιείτε μόνο τον χειμώνα. Με αυτόν τον τρόπο, συνδυάζετε τα “Κουπόνια έκπτωσης” με τις “Προσφορές βάση ημερολογίου”, που αναλύσαμε πιο πάνω.

  • Πλεονέκτημα: Ενθαρρύνει τους επισκέπτες να τοποθετούν μεγαλύτερες παραγγελίες, πράγμα που σημαίνει ότι αυξάνετε τον τζίρο σας.
  • Μειονέκτημα: Μερικές φορές, αυτές οι εκπτώσεις μπορεί να μην συμφέρουν. Για το λόγο αυτό, η ισχύς τους πρέπει να είναι εφάπαξ ή περιορισμένης διάρκειας. Έτσι γίνονται πιο αποτελεσματικές.

Πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις διαφορετικές στρατηγικές εκπτώσεων στο κατάστημά σας.

Κάθε απόφαση που παίρνετε για το μαγαζί σας πρέπει να είναι αποτελεσματική και να οδηγεί σε μεγαλύτερα έσοδα. Για αυτό τον λόγο, σας προτείνουμε να υπολογίσετε προσεκτικά πώς θα “λειτουργούσαν” στην επιχείρησή σας οι διαφορετικές στρατηγικές εκπτώσεων, και μετά να τις βάλετε σε ισχύ. Για να τις κάνετε όμως κερδοφόρες και αποδοτικές, θυμηθείτε ότι καλό θα ήταν να τις τηρήσετε συνδυαστικά με το σύστημα παραγγελιοληψίας που διαθέτετε.

1. Έλεγχος στα ταμεία

Η κλοπή από υπαλλήλους είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, το οποίο μαστίζει τη βιομηχανία της εστίασης. Εάν οι σερβιτόροι, οι μπάρμαν, ή και οι ταμίες σας είναι ανεξέλεγκτοι, μπορούν να σας δημιουργήσουν πρόβλημα βιωσιμότητας. Βεβαιωθείτε, ότι η εταιρία ασύρματης παραγγελιοληψίας, με την οποία συνεργάζεστε, σας δίνει τα εργαλεία να παρακολουθείτε ποιος δίνει εκπτώσεις και για ποιους λόγους.

Όταν οι εκπτώσεις εφαρμόζονται όπως σκοπεύατε, δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα, αλλά ρεαλιστικά, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πρέπει να ελέγχετε το προσωπικό σας, να παρακολουθείτε τα λάθη και να επισημαίνετε τους τομείς βελτίωσής τους.

2. Αυτόματες εκπτώσεις

Μην ξεχνάτε ότι οι υπάλληλοί σας είναι μόνο άνθρωποι. Μπορεί να ξεχάσουν να εφαρμόσουν κάποια προσφορά, πού θα έπρεπε να κάνουν βάση κατηγορίας πελάτη ή βάση ημέρας και ώρας. Υπάρχει κίνδυνος όμως ο πελάτης να νομίζει ότι τον κοροϊδεύετε, ή ότι δεν είστε ακέραιοι απέναντι στις προσφορές σας, και όχι ότι ήταν ένα τίμιο λάθος.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα σύστημα που εφαρμόζει αυτόματα τις στρατηγικές εκπτώσεων που έχετε. Με αυτόν τον τρόπο, οι σερβιτόροι και οι ταμίες σας δεν χρειάζεται να θυμούνται κάθε ειδική προσφορά που “τρέχετε”. Μπορούν απερίσπαστοι να επικεντρωθούν στην ταχύτητα και την ακρίβεια της παραγγελίας.

3. Διατηρήστε τον δημιουργικό έλεγχο

Κανένας άλλος δεν πρέπει να σας πει τι είδους εκπτώσεις μπορείτε ή δεν μπορείτε να προσφέρετε στο κατάστημά σας. Αν θέλετε να προσφέρετε εκπτώσεις “BOGO” ή “Κουπόνια Έκπτωσης”, θα πρέπει να είστε σε θέση να κάνετε ακριβώς αυτό. Απλά, χρειάζεστε τα εργαλεία ώστε να μπορείτε να δημιουργείτε τις στρατηγικές εκπτώσεων που είναι καλύτερες για την επιχείρησή σας.

Μήπως έχω αργήσει πολύ τελικά να βάλω στην επιχείρηση μου ένα σύστημα παραγγελιοληψίας με αυτές τις στρατηγικές εκπτώσεων;

H eLINK διαθέτει όλη την τεχνογνωσία και εμπειρία ώστε να σας συμβουλέψει και να σας παραδώσει λύσεις ασύρματης παραγγελιοληψίας για εστιατόρια, bar, clubs, cafe, delivery & take away. Προσφέρουμε λύσεις με PDA & Android προσαρμοσμένες στις δικές σας ανάγκες.

Ζητήστε μας μια παρουσίαση.

Τελευταία Άρθρα

6 + 1 τρόποι για να αυξήσετε τις online παραγγελίες σας

Leave a comment