5 + 1 τρόποι για προσέλκυση νέων πελατών

5 + 1 τρόποι για προσέλκυση νέων πελατών

Πριν αναλύσουμε ποιοι είναι οι τρόποι για προσέλκυση νέων πελατών στο κατάστημά σας, θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε κάτι πολύ σημαντικό. Στον χώρο της εστίασης, είναι επιτακτική όχι μόνο η επέκταση της πελατειακής βάσης σας, αλλά και η προσοχή στους τακτικούς, πιστούς σας πελάτες.

Αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές στους περισσότερους από εσάς. Πολλές επιχειρήσεις όμως δίνουν τόσο πολύ βαρύτητα στην αναζήτησης τρόπων για προσέλκυση νέων πελατών, που ξεχνούν εντελώς τους θαμώνες τους. Ωστόσο, η εισροή νέων πελατών εξαρτάται πολύ από τους πιστούς θαμώνες των καταστημάτων. Εάν είναι ικανοποιημένοι, οι φίλοι και οι φίλοι των φίλων τους θα μάθουν για την τοποθεσία σας και θα θέλουν να σας επισκεφθούν. Ενώ μοιράζονται τις εντυπώσεις τους για εσάς, δημιουργούν μια προσιτή και ελκυστική εικόνα για το μαγαζί σας. Όλη αυτή η επικοινωνία, γίνεται σήμερα μέσω των κοινωνικών δικτύων, για τα οποία θα συζητήσουμε λίγο αργότερα.

Εδώ είναι τα κύρια ερωτήματα που πρέπει να αναρωτηθείτε πριν ξεκινήσετε μία επιχείρηση:
  1. Ποιο είναι το απευθυνόμενο κοινό της επιχείρησής σας;
  2. Τι ενδιαφέρει αυτούς τους ανθρώπους, τι θα τους “κερδίσει” σε μία καφετέρια ή ένα εστιατόριο;
  3. Τι θα κάνετε εσείς για να τους φέρετε στο μαγαζί σας;

Όταν έχετε τις απαντήσεις σε αυτές τις τρεις ερωτήσεις, πρέπει να κάνετε και μία τελευταία:

  1. Πώς θα δημιουργήσετε μια πιστή πελατειακή βάση ώστε να μην χρειάζεται να σκέφτεστε ποιοι είναι οι τρόποι για προσέλκυση νέων πελατών;

Η κύρια ερώτηση είναι: “Ποιος είναι ο πελάτης σας;” Είναι σημαντικό για εσάς να δημιουργήσετε το κοινό σας, τους τυπικούς σας πελάτες. Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους, πόσο χρονών είναι, τι βιβλία διαβάζουν και τι τους αρέσει να παρακολουθούν; Ταξιδεύουν, και αν ναι πόσο, ποια προβλήματα και ανάγκες έχουν; Θα ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρετε; Πώς μπορεί η καφετέρια, το μπαρ ή το εστιατόριό σας να τους βοηθήσει να χαλαρώσουν;

Χρησιμοποιήστε αυτή τη γνώση. Σχεδόν όλοι οι καινούριοι επιχειρηματίες το ξεχνούν αυτό. Πάρτε ένα κομμάτι χαρτί και γράψτε τις απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις. Όταν τα διαβάζετε στον εαυτό σας ή στους φίλους σας, θα έχετε δημιουργήσει μια πιο καθαρή εικόνα για το κοινό σας. Θα σταματήσετε να προσπαθείτε να ευχαριστήσετε όλους τους άλλους, και θα μπορείτε να εστιάσετε σε μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων.

Μετά από αυτήν την διαδικασία, μπορείτε να προχωρήσετε στους τρόπους αύξησης της επισκεψιμότητας σας. Ελάτε λοιπόν να αναλύσουμε ποιοι είναι οι τρόποι για προσέλκυση νέων πελατών στο εστιατόριο, την καφετέρια ή το μπαρ σας.

6 τρόποι για προσέλκυση νέων πελατών

1. Βελτιώστε συνεχώς την εξυπηρέτηση

Βεβαιωθείτε ότι έχετε υψηλά πρότυπα σερβιρίσματος. Ανεξάρτητα από το πόσα άτομα εργάζονται στο κατάστημά σας, ο πελάτης δεν θα πρέπει να προσέχει διαφορά στην εξυπηρέτησή του. Μην ξεχάσετε να παρακολουθείτε και να εκπαιδεύετε τους υπαλλήλους σας για να είστε σίγουροι ότι βρίσκονται σε υψηλό επαγγελματικό επίπεδο.

Λάβετε υπόψη ότι οι υπάλληλοί σας είναι το πρόσωπο της επιχείρησης. Μέσω αυτών επικοινωνείτε με τους πελάτες σας και αυτοί συμβάλλουν τα μέγιστα στη δημιουργία της εικόνας του μαγαζιού. Πρέπει να προσλαμβάνετε ανθρώπους που αγαπούν την επικοινωνία, οι οποίοι μπορούν να συνεχίσουν μια συζήτηση χωρίς να είναι ενοχλητικοί. Οι ντροπαλοί άνθρωποι δεν ταιριάζουν για αυτές τις θέσεις.

Ο σερβιτόρος πρέπει να είναι ο πρώτος που παρατηρεί ότι το πιάτο του πελάτη είναι άδειο και χρειάζεται μάζεμα. Εάν ο πελάτης δεν το έχει ζητήσει ακόμα, η κίνηση αυτή θα τον εκπλήξει ευχάριστα. Αλλά μην πάρετε την πρωτοβουλία και μαζέψετε πράγματα χωρίς πρώτα να τον ρωτήσετε.

Εάν δεν είναι η πρώτη φορά που σας επισκέπτεται, καλό είναι να γνωρίσετε το όνομά του, ή κάτι χαρακτηριστικό για αυτόν. Δείξτε ότι τα θυμάστε ζητώντας, για παράδειγμα: “Θέλετε τον καφέ σας όπως τον πίνετε, ή θα δοκιμάστε κάτι καινούριο;” Ή απλά αναφέρετε ότι τον έχετε εξυπηρετήσει ξανά, λέγοντας: “Από την προηγούμενη φορά που ήρθατε, έχουμε προσθέσει αυτό το καινούριο προϊόν στον κατάλογό μας”. Να ενθαρρύνετε τον πελάτη για κάτι νέο και να του δίνετε αυτή την έξτρα προσοχή που χρειάζεται. Εάν έχετε καφετέρια, αφήστε τον πελάτη να μπορεί να μιλήσει με τον barista σας για τον καφέ του, εάν το επιθυμεί. Εάν έχετε εστιατόριο, προτείνετε στον σεφ ή στους βοηθούς του να βγουν στα τραπέζια και μιλήσουν με τους πελάτες.

2. Δημιουργήστε το δικό σας μοναδικό μενού

Η κουζίνα δεν είναι μόνο το μέσο για προσέλκυση νέων πελατών, αλλά και η βάση για τη διατήρησή τους. Αρχικά, πρέπει να τους εκπλήξετε με το μενού σας, ακόμη και αν οι συνταγές δεν είναι φοβερά εξεζητημένες. Το μαγείρεμα πρέπει να είναι στο υψηλότερο επίπεδο και μην ξεχνάτε να κάνετε δημιουργική παρουσίαση στα πιάτα σας. Ο κύριος στόχος μιας επιτυχημένης καφετέριας ή εστιατορίου είναι να προσφέρει στους πελάτες της νόστιμο φαγητό.

Οι καφέδες και τα ροφήματα που προσφέρετε πρέπει να είναι πάντα στα ίδια υψηλά στάνταρ ποιότητας. Επιβάλλεται να παρακολουθείτε τις τάσεις της αγοράς, και να ανανεώνετε το μενού σας με καινούριες προτάσεις. Και κάτι πολύ σημαντικό: μην ξεχνάτε τη μυρωδιά, μία καφετέρια πρέπει να μυρίζει φρέσκο αλεσμένο καφέ.

3. Εναρμονίστε το ύφος σας με την τοποθεσία

Το εσωτερικό και η ατμόσφαιρα ενός καταστήματος εξαρτώνται άμεσα από το απευθυνόμενο κοινό του. Εάν έχετε μια μικρή εγκατάσταση σε μία απομακρυσμένη περιοχή, να την μετατρέψετε σε ένα εστιατόριο πολυτέλειας δεν είναι και η καλύτερη επιλογή. Αντ’ αυτού, επικεντρωθείτε στα χαρακτηριστικά της περιοχή σας και δημιουργήστε ένα θέμα εναρμονισμένο με το κοινό σας.

Η δημιουργία κατάλληλης ατμόσφαιρας είναι μια πολύ λεπτή εργασία που εξαρτάται από τις λεπτομέρειες. Οι λεπτομέρειες τονίζουν το επιλεγμένο στυλ και την κατεύθυνση που θέλετε να δώσετε, προσδίδοντας αυτό το “κάτι διαφορετικό”. Ασυνήθιστος φωτισμός και τοποθέτηση τραπεζιών, διαχωρισμός των χώρων κατά χρώμα, τοιχογραφίες, φωτεινοί καναπέδες, μια σειρά από σουβενίρ και πολλά άλλα. Προσοχή όμως, δεν πρέπει να κλωνοποιήσουμε τυφλά μια επιτυχημένη αντίληψη, αντιγράφοντας απλά τα πράγματα. Άλλωστε, αν οι πελάτες σας το έχουν ήδη δει, δεν θα μιλάνε για κάτι νέο. Παρ’ όλα αυτά, ο δανεισμός μερικών στοιχείων, προσθέτοντας τις δικές σας μοναδικές λεπτομέρειες είναι ένας επιτυχημένος συνδυασμός.

Μια από τις πιο σημαντικές λεπτομέρειες για προσέλκυση νέων πελατών είναι μία ιδιαίτερη, ζωντανή εξωτερική παρουσία. Δεν χρειάζεται μια τεράστια πινακίδα ή μεγάλα γράμματα στα παράθυρα, μέσω των οποίων δεν μπορεί κάποιος να δει μέσα. Σε αντίθεση, χρειάζεται ένα ενδιαφέρον σχέδιο, που σας ξεχωρίζει ανάμεσα από τα άλλα κοντινά καταστήματα. Συνήθως, η είσοδος πρέπει να είναι σε αρμονία με την εσωτερική ιδέα, εκτός αν, φυσικά, το αντίθετο είναι μέρος της ιδέας του σχεδιαστή.

5 + 1 τρόποι για προσέλκυση νέων πελατών

OnlineFood – Σύστημα online παραγγελιών – Εφαρμογή eDelivery 

4. Προωθήστε το κατάστημα στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης

Μια συνήθης συμβουλή σχετικά με τη διαφήμιση είναι η δημιουργία και διανομή φυλλαδίων, ή τοποθέτηση μια διαφήμισης σε τοπικά περιοδικά. Δυστυχώς, τα περισσότερα φυλλάδια και χαρτιά από αυτά καταλήγουν στον πιο κοντινό κάδο απορριμμάτων ή στον δρόμο. Σίγουρα, υπάρχει κάποιο όφελος στην έντυπη διαφήμιση, αλλά όχι αρκετό, και θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την εικόνα σας στα μάτια των πελατών σας.

Πώς λοιπόν είναι δυνατόν να προωθήσετε αποτελεσματικά την δικιά σας καφετέρια, εστιατόριο ή μπαρ; Ο πιο γρήγορος και άμεσος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσετε το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σήμερα, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς προφίλ κάποιου, σε οποιοδήποτε κοινωνικό μέσο, χωρίς φωτογραφίες από την βραδινή του έξοδο. Και προφανώς με το στίγμα της τοποθεσίας που επισκέφτηκε, καθώς και πολλά hashtags, να έχουν αναρτηθεί μαζί με την φωτογραφία.

Ενθαρρύνετε λοιπόν τους πελάτες σας να δημοσιεύουν τέτοιες αναρτήσεις. Διοργανώστε κληρώσεις με απαραίτητα τα σχόλια σχετικά με την τοποθεσία ή το χαρακτηριστικό σας πιάτο. “Τρέξτε” διαγωνισμούς μέσα από το δημόσιο προφίλ σας με αναφορές φωτογραφιών από εκδηλώσεις σας κ.λ.π. Πρέπει να έχετε ενεργά προφίλ και ομάδες σε κοινωνικά μέσα δικτύωσης, δεν μπορούμε να “ζήσουμε” διαφορετικά αυτές τις μέρες. Βάλτε πληρωμένες διαφημίσεις, στα κοινωνικά μέσα που σας ενδιαφέρουν. Όταν ξεκινάτε μία τέτοια διαφήμιση, να είστε βέβαιος ότι έχετε εξετάσει και αποφασίσει την γεωγραφική στόχευση του κοινού σας. Επίσης, μην ξεχάσετε να βάλετε ένα όριο ηλικίας για τις προβολές των διαφημίσεων. Όταν οι άνθρωποι βλέπουν πώς λειτουργεί το κατάστημά σας, σε πραγματικό χρόνο, σίγουρα θα θελήσουν να το επισκεφθούν.

Τουλάχιστον, θα πρέπει να δημιουργήσετε το προφίλ σας στο facebook.com, google.com/business, tripadvisor.com και να το συμπληρώσετε με φωτογραφίες του μαγαζιού, περιγραφές προϊόντων και άλλες πληροφορίες.

5. Δημιουργήστε ειδικές προσφορές και εκπτώσεις

Υπάρχουν πολλές στρατηγικές εκπτώσεων για προσέλκυση νέων πελατών. Εδώ, μπορείτε να βρείτε προηγούμενο άρθρο μας, στο οποίο εξηγούσαμε 6 στρατηγικές εκπτώσεων για καφετέριες και εστιατόρια. Η κύρια λειτουργία τέτοιων προωθήσεων, ειδικών προσφορών είναι η αύξηση των πωλήσεων συνολικά και σε μέσο όρο. Επίσης, έχουν μεγάλη συμβολή στην μεγαλύτερη κυκλοφορία προϊόντων. Δημιουργώντας ενδιαφέρουσες προσφορές θα ενισχύσετε το κοινό σας, αλλά μπορεί να υποστείτε και απώλειες εάν η προώθηση επικεντρώνεται μόνο στην προσέλκυση νέων πελατών. Προετοιμάστε προσεκτικά και μελετήστε τις προσφορές σας πριν τις βάλετε σε λειτουργία.

6. Δώστε κίνητρα ανταποδοτικότητας πελατών

Τα προγράμματα ανταποδοτικότητας πελατών είναι ένα από τα μεγαλύτερα μέρη του μάρκετινγκ των επιχειρήσεων εστίασης. Ο στόχος κάθε τέτοιου προγράμματος είναι να δημιουργήσει μια αμοιβαία επωφελή σχέση μεταξύ των πελατών και του καταστήματος. Για να δημιουργήσετε ένα αποτελεσματικό σύστημα για μια καφετέρια ή ένα εστιατόριο, πρέπει πρώτα να μάθετε δύο σημαντικά στοιχεία. Τι ακριβώς ζητάνε οι πελάτες σας από το κατάστημα, και τι θα τους ενδιέφερε για μια δεύτερη επίσκεψη. Ο κύριος στόχος του συστήματος είναι η σταθερή αύξηση των μόνιμων πελατών – μελών. Απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία σας είναι ένα συμβατό σύστημα ασύρματης παραγγελιοληψίας για καφετέριες και εστιατόρια.

Συμπεράσματα

Ως σύντομη υπενθύμιση, σας παρουσιάζουμε μία μικρή λίστα τεχνικών, που στόχο έχουν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην τοποθεσία σας:

  1. Το πρωί και το μεσημεριανό: προωθητικές ενέργειες, ειδικές προσφορές, δωρεάν ποτά, επαγγελματικά γεύματα κλπ.
  2. Το βράδυ: ζωντανή μουσική, DJs, σεμινάρια.
  3. Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα εκδηλώσεων και γιορτών, γεμίστε τις κενές περιόδους με πιο κερδοφόρο τρόπο.
  4. Επιτρέψτε στους πελάτες σας να κάνουν κρατήσεις τραπεζιών.
  5. Εάν έχετε νυχτερινό μπαρ ή κλαμπ, τότε μην ξεχνάτε ειδικές προσφορές για τις γυναίκες: δωρεάν κοκτέιλ. Όσο περισσότερο φέρνετε, με τέτοιες κινήσεις, κυρίες στο κατάστημα, τόσο περισσότερο θα ενδιαφέρονται και οι άντρες.
  6. Μην βιαστείτε να μειώσετε τις τιμές στο μενού σας, αν έχετε ένα πιο εύπορο απευθυνόμενο κοινό. Είναι καλύτερα να αυξήσετε τις μερίδες και να συμπεριλάβετε ένα ειδικό πιάτο που δεν έχουν οι ανταγωνιστές σας. Ακόμα κι αν δεν είναι με αρκετό περιθώριο κέρδους, θα προσθέσει κύρος στην τοποθεσία σας.
  7. Αν έχετε ένα μικρό καφενείο, τοποθετήστε περιοδικά και εφημερίδες ή ακόμα και βιβλία σε όλο τον χώρο.
  8. Και πάλι: να βγάζετε φωτογραφίες και να τις δημοσιεύσετε στα κοινωνικά μέσα, για να προωθήσετε την τοποθεσία μέσω των δικών σας πελατών.

H eLINK διαθέτει όλη την τεχνογνωσία και εμπειρία ώστε να σας συμβουλέψει και να σας παραδώσει λύσεις ασύρματης παραγγελιοληψίας για εστιατόρια, bar, clubs, cafe, delivery & take away. Προσφέρουμε λύσεις με PDA & Android προσαρμοσμένες στις δικές σας ανάγκες.

Ζητήστε μας μια παρουσίαση.

Τελευταία Άρθρα

Γιατί πρέπει να φτιάξω το δικό μου σύστημα online παραγγελιών

6 + 1 τρόποι για να αυξήσετε τις online παραγγελίες σας

Leave a comment