Τι να προσέχετε στις τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας | Ανανεωμένες τιμές για το 2020
Η εύρεση του σωστού συστήματος παραγγελιοληψίας για ένα εστιατόριο ή καφετέρια μπορεί να είναι ένα αρκετά αποθαρρυντικό έργο. Θέλετε κάτι που είναι εύκολο στη χρήση, να έχει καλή υποστήριξη και να είναι στην τιμή που θέλετε. Επομένως, πολύ σημαντικό είναι να ταιριάζει με τον προϋπολογισμό σας. Η επιλογή του περιλαμβάνει πολλά ραντεβού και demo παρουσιάσεις, με πολλές προσφορές και διαφορετικές τιμές. Έτσι, θα δείτε ότι υπάρχουν αρκετές τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας, οι οποίες, θεωρητικά, προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες.
Ένα σύστημα παραγγελιοληψίας είναι το κεντρικό νευρικό σύστημα του μαγαζιού σας. Μεταφέρει μηνύματα και σημαντικές πληροφορίες από το κεφάλι, την ηγεσία, σε όλο το σώμα, το προσωπικό σας. Στη σημερινή εποχή, όπου δαπανάτε όλο και περισσότερο χρόνο για να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας, είναι επιτακτική ανάγκη να έχετε ένα αξιόπιστο εργαλείο στα χέρια σας. Συχνά όμως, ολοκληρώνοντας την έρευνα για το κατάλληλο σύστημα, πολλοί ιδιοκτήτες παίρνουν την τελική απόφαση μόνο βάση τη λιγότερο ακριβή πρόταση.
Με τόσες πολλές τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας, τι να διαλέξω;
Αρχικά, πρέπει να αναρωτηθείτε ποιες είναι οι διαφορετικές συνιστώσες ενός τέτοιου συστήματος και πόσο κοστίζουν συνήθως. Κατά την ανάλυσή τους είναι σημαντικό να εστιάσετε πώς οι διάφορες δαπάνες θα μετατραπούν σε αξία για την επιχείρησή σας. Ας απαντήσουμε πρώτα σε μερικές βασικές ερωτήσεις.
Τι κάνει ένα σύστημα παραγγελιοληψία για εστιατόρια και καφετέριες;
Η βασική λειτουργία ενός συστήματος είναι η οργάνωση και ταχύτερη διεκπεραίωση των παραγγελιών του πελάτη. Πιο αναλυτικά, μπορείτε να διαβάσετε και προηγούμενα άρθρα μας. Όπως, Πως δουλεύει ένα σύστημα ασύρματης παραγγελιοληψίας και 8+1 πιο σημαντικά χαρακτηριστικά παραγγελιοληψίας. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τα συστήματα γίνονται ολοένα και πιο ισχυρά στις δυνατότητές τους. Εκτός από την διευκόλυνση στις παραγγελίες, συχνά προσφέρουν στους χρήστες τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Αναφορές & Στατιστικά
- Παρακολούθηση αποθήκης
- Διαχείριση προσωπικού
- Πρόγραμμα αφοσίωσης και ανταμοιβής πελατών
- Πρόγραμμα online παραγγελιών delivery
Πώς υπολογίζεται το κόστος για ένα σύστημα παραγγελιοληψίας;
Ένα τέτοιο σύστημα δεν είναι ένα αυτόνομο προϊόν , αλλά αποτελείται από ένα πλήθος προϊόντων που συνεργάζονται μεταξύ τους. Όλα αυτά μαζί διαμορφώνουν τις τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας. Τα προϊόντα αυτά χωρίζονται συνήθως στις ακόλουθες κατηγορίες:
- Εξοπλισμός: υπολογιστές, οθόνες, εκτυπωτές κουζίνας, κεραίες, routers, pda, κινητά κλπ.
- Λογισμικό: το πρόγραμμα, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιείτε.
- Πρόσθετα χαρακτηριστικά: όπως πρόγραμμα αποθήκης, διαχείριση μελών και ανταποδοτικότητα, hosting για online πλατφόρμες.
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι συστημάτων και μορφές τιμολόγησης. Πιο ακριβό δεν σημαίνει πάντα καλύτερο, όπως και πιο φθηνό δεν σημαίνει απαραίτητα κατώτερο. Σε κάθε προσφορά υπάρχει θεωρητικά “ίδιος” εξοπλισμός αλλά από διαφορετικούς κατασκευαστές και διαφορετικής ποιότητας. Επίσης, υπάρχουν “ίδια” προγράμματα με διαφορετικές όμως δυνατότητες και πρόσθετες λειτουργίες. Ως αποτέλεσμα, δεν μπορείτε να τα συγκρίνετε όλα αυτά μεμονωμένα, παρά μόνο να αξιολογήσετε τα χαρακτηριστικά και δυνατότητές τους.
Ας δούμε λοιπόν αυτές τις κατηγορίες πιο αναλυτικά.
Εδώ είναι μια συνολική κατανομή του κόστους που αφορά τις τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας, πού μπορεί να συναντήσετε.
1. Εξοπλισμός
Οι τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας, όσον αφορά τον εξοπλισμό, ποικίλλουν ανάλογα με το είδος και την ποιότητα που ψάχνετε. Πρώτη μεγάλη απόφαση που πρέπει να λάβετε, είναι αν θέλετε καινούριο ή μεταχειρισμένο εξοπλισμό.
Είναι λογικό, ο καινούριος εξοπλισμός να μην αποτελεί πάντα πρώτη επιλογή. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου η αγορά καινούριου εξοπλισμού θα λειτουργήσει υπέρ σας. Θα έχει σίγουρα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, με λιγότερα προβλήματα και επισκευές. Οπότε, θα εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα από τις πιο συχνές βλάβες και θα απαλλαγείτε από την αναστάτωση που προκαλούν. Κατά κανόνα, ο καινούριος εξοπλισμός λειτουργεί καλύτερα τα πρώτα χρόνια, αντέχοντας εντατική χρήση. Επίσης, πλεονέκτημα είναι και η εγγύηση, που σας προστατεύει από πιθανές δυσλειτουργίες.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ο μεταχειρισμένος εξοπλισμός, γνωστός και ως refurbished. Αν έχετε κάποιον που εμπιστεύεστε και που μπορεί να σας καθοδηγήσει, μην διστάσετε να ζητήσετε την βοήθειά του. Αυτός θα σας υποδείξει για το ποιες μάρκες και κατασκευαστές είναι οι πιο αξιόπιστοι. Συνήθως, τα refurbished μηχανήματα έχουν ήδη λειτουργήσει πάνω από 5 χρόνια. Ένας καταρτισμένος τεχνικός θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τα πολύ ταλαιπωρημένα, και με μικρότερο προσδοκώμενο κανονικής λειτουργίας.
Μικρές συμβουλές για την αγορά εξοπλισμού
- Ο καινούργιος εξοπλισμός μπορεί να καταλήξει οικονομικότερος. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του είναι το κόστος. Ωστόσο, ο καινούριος εξοπλισμός κατά κανόνα σημαίνει, ομαλότερη λειτουργία και λιγότερα διαφυγόντα κέρδη.
- Καινούριος εξοπλισμός, δεν σημαίνει το πιο ακριβό που υπάρχει στην αφορά. Το σημαντικό σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το value for money. Να βρούμε δηλαδή αυτό που χρειαζόμαστε, ούτε κάτι λιγότερο αλλά ούτε και περισσότερο.
- Σε πολλές προσφορές δεν αναφέρεται ξεκάθαρα ότι ο εξοπλισμός είναι μεταχειρισμένος. Απλά, στην ονομασία του προϊόντος υπάρχει η ένδειξη “ref“. Σαν αποτέλεσμα, νομίζουμε ότι έχουμε βρει μία εξωπραγματική προσφορά καινούριου μηχανήματος, ενώ έχουμε απλά την φυσιολογική τιμή ενός μεταχειρισμένου.
- Υπάρχουν μεταχειρισμένα μηχανήματα που αξίζει πραγματικά να αγοράσετε. Για παράδειγμα η εταιρεία ELO είναι από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους κατασκευαστές οθονών και pos. Οι οθόνες αφής τους κοστίζουν πάνω από 400€, ενώ refurbished μπορούμε να βρούμε κοντά στα 170€.
- Από την άλλη, υπάρχουν και μεταχειρισμένα μηχανήματα που δεν αξίζουν την αγορά τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι θερμικοί εκτυπωτές κουζίνας. Υπάρχουν καινούρια μοντέλα, αρκετά αξιόπιστα, που ξεκινάνε από 125€, ενώ σε μεταχειρισμένα θα βρείτε εκτυπωτές κοντά στα 90€
- Τα refurbished μηχανήματα είναι κατανεμημένα σε βαθμίδες. Ένας συνηθισμένος διαχωρισμός είναι τα Grades A,B,C τα οποία δηλώνουν την κατάσταση του μηχανήματος. Να θυμάστε να τα παρατηρείτε ή να τα ζητάτε σε περίπτωση που δεν αναφέρονται στην προσφορά.
Είτε ξεκινάτε μια νέα επιχείρηση είτε θέλετε να αναβαθμίσετε τον υπάρχον εξοπλισμό σας, λάβετε υπόψη ότι η επένδυση σε αυτόν αποτελεί επένδυση για την επιτυχία της επιχείρησής σας.
Βεβαιωθείτε ότι η προσφορά είναι πλήρης
Οι τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας μπορεί να αλλάξουν αρκετά, αναλογικά με τον εξοπλισμό που σας προσφέρουν. Κάθε επιχείρηση εστίασης έχει τις δικές της ανάγκες που πρέπει η προσφορά να καλύπτει για να είναι ολοκληρωμένη. Αν θέλετε να βάλετε σύστημα ασύρματης παραγγελιοληψίας, χρειάζεστε κεραίες που να εξασφαλίζουν ασύρματη κάλυψη του χώρου σας και ασύρματα τερματικά. Αν πάλι θέλετε σύστημα για delivery, χρειάζεστε modem για την αναγνώριση κλήσης, ή οπτικό αναγνώστη barcode για τους διανομείς σας.
Όταν διαβάζετε μία προσφορά, αντί να εξετάζετε μόνο το συνολικό κόστος, επικεντρωθείτε σε κάθε προϊόν ξεχωριστά. Αν δεν είστε σίγουροι, μην διστάσετε να εξηγήσετε όλες τις ανάγκες σας και να ρωτήσετε αν ο εξοπλισμός σας καλύπτει.
Εδώ είναι ενδεικτικά τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας που ενδεχομένως χρειάζεστε (ενημερωμένες για το 2020):
- Κεντρική μονάδα υπολογιστή:
από 300€από 280€ - Κεντρική μονάδα refurbished: από 70€
- Οθόνη αφής:
από 220€από 210€ - Οθόνη αφής refurbished: από 150€
- Θερμικοί εκτυπωτές:
από 125€από 110€ - Κεραία παραγγελιοληψίας: από 60€
- Smartphone για παραγγελιοληψία: από 110€
- Μόντεμ αναγνώρισης: από 40€
- Οπτικός αναγνώστης barcode: από 85€
- Δρομολογητές δικτύου: από 25€
- UPS μπαταρία: από 65€
- Ταμειακή μηχανή: από 260€
2.Λογισμικό
Αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει ένα σύστημα παραγγελιοληψίας από ένα άλλο είναι το λογισμικό. Σε ένα κατάστημα εστίασης, είναι σημαντικό να έχετε αξιόπιστο και ανθεκτικό εξοπλισμό. Αν όμως το λογισμικό που χρησιμοποιείτε δεν έχει γρήγορη και σταθερή λειτουργία δεν αξίζει την επένδυσή σας.
Γενικά, υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προμηθευτείτε εφαρμογές παραγγελιοληψίας. Ο ένας τρόπος είναι η αγορά των αδειών χρήσης των εφαρμογών που χρειάζεστε, και ο δεύτερος η ενοικίαση. Τι πραγματικά σημαίνει όμως το ένα και τι το άλλο, και πώς συμβάλλουν στις διαφορετικές τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας;
Η αγορά των αδειών χρήσης μίας εφαρμογής, σημαίνει ότι η λειτουργία και χρήση του προγράμματος είναι εξολοκλήρου δική σας επιλογή. Δεν υπάρχει καθορισμένη χρονική διάρκεια, στην οποία υποχρεούστε να ξαναπληρώσετε κάποιο αντίτιμο για να συνεχιστεί η λειτουργία του. Η ενοικίαση, από την άλλη, σημαίνει ότι ανά καθορισμένη χρονική διάρκεια, πρέπει να καταβάλετε την συνδρομή της εφαρμογής. Σε διαφορετική περίπτωση, η λειτουργία της διακόπτεται, καθώς δεν λαμβάνει τον “κωδικό ανανέωσης” που απαιτείται.
Αναφορά χρειάζεται να κάνουμε και τα στα συστήματα που βασίζονται στο “cloud”. Αναφέρονται επίσης ως SaaS (software as a service), και βασίζονται στο internet. Αυτά τα συστήματα αποθηκεύουν τα δεδομένα τους σε απομακρυσμένους διακομιστές (online servers) και όχι σε τοπικούς υπολογιστές όπως και τα περισσότερα προγράμματα παραγγελιοληψίας.
Μικρές συμβουλές για την αγορά λογισμικού
- Όταν συγκρίνετε τις τιμές διαφορετικών λογισμικών, να είστε σίγουροι ότι τις αξιολογείτε με τα σωστά κριτήρια. Προφανώς, ένα λογισμικό εάν το νοικιάζετε είναι πολύ πιο οικονομικό από αυτό που αγοράζετε τις άδειες χρήσης. Η κύρια ερώτηση είναι: εσείς πώς θέλετε να επενδύσετε στο μαγαζί σας;
- Δεν είναι όλα τα προγράμματα τα ίδια. Είναι λογικό να υπάρχει η εντύπωση ότι οι εφαρμογές μοιάζουν πολύ μεταξύ τους. Εξάλλου, όλες έχουν τον ίδιο στόχο, να σας βοηθήσουν στην οργάνωση και παραγγελιοληψία της επιχείρησής σας. Όμως δεν τα κάνουν όλα με τον ίδιο τρόπο, ούτε έχουν όλα τις ίδιες λειτουργίες. Αφιερώστε χρόνο στην παρουσίαση της εφαρμογής και ρωτήστε αυτά που πραγματικά χρειάζεστε για το κατάστημά σας.
- Ίσως πιο σημαντικό και από την τιμή της εφαρμογής είναι η υποστήριξή της. Θα πρέπει να ξέρετε πόσο κοστίζει η τηλεφωνική και επιτόπου υποστήριξη, καθώς και πώς πραγματοποιείται. Υπάρχει πάντα κάποιος διαθέσιμος τεχνικός, ο οποίος μπορεί να σας εξυπηρετήσει με το πρόβλημά σας;
- Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι οι αναβαθμίσεις και εξέλιξη του λογισμικού. Βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία που θα σας προμηθεύσει το πρόγραμμα ότι παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις. Διαφορετικά θα έχετε ένα στάσιμο λογισμικό, που θα αναγκαστείτε να αλλάξετε μετά από μερικά χρόνια λειτουργίας.
Όταν προσπαθείτε να κρίνετε πώς η τιμή του λογισμικού θα μετατραπεί σε αξία για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να κοιτάξετε πέρα από την αναγραφόμενη τιμή. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, με εμπειρία σε συστήματα παραγγελιοληψίας, θα συμφωνήσουν ότι αξίζει να πληρώσετε λίγο περισσότερο, αρκεί να εξασφαλίσετε την ομαλή λειτουργία σας.
Εδώ είναι ενδεικτικά τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας που ενδεχομένως χρειάζεστε:
- Λογισμικό διαχείρισης παραγγελιών: από 500€
- Λογισμικό διαχείρισης ενοικίαση: από 30€ / μήνα
- Επιπλέον θέση εργασίας: από 150€
- Επιπλέον θέση ενοικίαση: από 7€ / μήνα
3.Πρόσθετα χαρακτηριστικά
Έχοντας καλύψει τον βασικό σκοπό ενός προγράμματος παραγγελιοληψίας, θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα και στις πρόσθετες λειτουργίες του. Θέλετε να επενδύσετε σε ένα σύστημα που κάνει πολύ περισσότερα από τα βασικά. Κατά κάποιο τρόπο, είναι παρόμοιο με την λειτουργία των καταστημάτων εστίασης. Βασικός σκοπός τους είναι να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, αλλά το καθένα ψάχνει τρόπους για να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα.
Ένα εξελιγμένο σύστημα παραγγελιοληψίας πρέπει να προσφέρει πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως:
- Ένωση με online σύστημα παραγγελιών.
- Ένωση με πρόγραμμα loyalty πελατών.
- Ένωση με kitchen display.
- Δημιουργία και διαχείριση happy hour.
- Παρακολούθηση διαθεσιμότητας σε προϊόντα που μπορεί να εξαντληθούν μέσα στην ημέρα.
- Δημιουργία ειδικών μενού για εκδηλώσεις ή θεματικές βραδιές.
- Δυνατότητα πολλαπλών τιμοκαταλόγων, και εύκολη χρήση τους για στοχευμένες προσφορές.
- Παρακολούθηση κερασμάτων και ιδιοκαταναλώσεων προσωπικού.
Στην eLINK, αυτά τα χαρακτηριστικά ενσωματώνονται στις εφαρμογές παραγγελιοληψίας μας. Επομένως, ο χρήστης μπορεί και χρησιμοποιεί αυτές τις δυνατότητες κάθε φορά που είναι συνδεδεμένος στο σύστημα. Για παράδειγμα, εάν επενδύσετε στην εφαρμογή μας με ενσωματωμένη την online παραγγελία, οι πελάτες σας μπορούν να παραγγείλουν διαδικτυακά και οι παραγγελίες ενσωματώνονται απευθείας στο τοπικό πρόγραμμά σας.
Εγκατάσταση & εκπαίδευση του προγράμματος παραγγελιοληψίας
Η εγκατάσταση και εκπαίδευση είναι δύο πολύ σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν επιλέγετε ένα νέο σύστημα POS. Αυτές οι υπηρεσίες είναι κρίσιμες για την εξασφάλιση της σωστής ρύθμισης του συστήματος. Σκοπός είναι τόσο εσείς όσο και το προσωπικό σας να αισθάνεστε άνετα με την εφαρμογή.
Οι υπηρεσίες αυτές επηρεάζουν αρκετά τις τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας. Είναι σημαντικό να εξετάσετε ακριβώς τι περιλαμβάνεται σε αυτές:
- Υπάρχει κάποιο όριο για το χρονικό διάστημα που η εταιρεία θα δαπανήσει στην εγκατάσταση του συστήματος και στην εκπαίδευση του προσωπικού;
- Πόσο κοστίζει ο επιπρόσθετος χρόνος, εφόσον χρειαστεί;
- Ο τεχνικός θα έρθει στον χώρο σας για να ολοκληρώσει αυτά τα καθήκοντα ή θα τα πραγματοποιήσει online και τηλεφωνικά;
- Η εταιρεία θα κατασκευάσει ολόκληρο το μενού για το κατάστημα, με όλα τα προϊόντα και τις ιδιαιτερότητες που προσφέρετε;
Η εγκατάσταση των συστημάτων της eLINK γίνεται πάντα από τεχνικούς με μεγάλη εμπειρία. Οι τεχνικοί μας γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της λειτουργίας ενός καταστήματος εστίασης. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε την εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων μας, πάντα με σεβασμό στην επιχείρηση και στον τρόπο λειτουργίας της. Κατανοούμε την ανάγκη για καλύτερες τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας, προτείνοντας ακριβώς αυτά που χρειάζεστε.
Πόσο πολύ επηρεάζει το κόστος ενός συστήματος παραγγελιοληψίας, την απόφασή σας;
Ένα σύστημα POS είναι μια επιχειρηματική επένδυση και είναι σημαντικό να το αντιμετωπίζετε ως κάτι τέτοιο. Επιλέξτε το σύστημα με βάση την αξία που θα προσθέσει στην επιχείρησή σας. Εάν η ποιότητα του λογισμικού, της υποστήριξης και των υπηρεσιών αποδειχθεί ως μια επένδυση, και όχι απλώς ως ένα επιπλέον έξοδο, τότε αξίζει τον κόπο. Ο τελικός στόχος σας είναι να βρείτε το κατάλληλο σύστημα για εσάς. Ένα σύστημα που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις λειτουργίες σας και να εξυπηρετήσετε, βελτιώνοντας την εμπειρία τους, περισσότερους πελάτες.
H eLINK διαθέτει όλη την τεχνογνωσία και εμπειρία ώστε να σας παραδώσει λύσεις ασύρματης παραγγελιοληψίας για εστιατόρια, bar, clubs, καφετέριες, delivery & take away. Προσφέρουμε λύσεις με PDA & Android προσαρμοσμένες στις δικές σας ανάγκες.
Ψάχνετε και εσείς τις ιδανικές τιμές για συστήματα παραγγελιοληψίας;
Επικοινωνήστε μαζί μας για μία παρουσίαση.
Τελευταίο Άρθρο
Leave a comment